Ексклузивно за „Дедлајн“
Прославениот режисер Џејмс Камерон даде свое мислење за хитот на неговиот колега Кристофер Нолан, „Опенхајмер“, кој доби повеќе „оскари“ во 2023 година, за атомскиот научник Роберт Опенхајмер, оценувајќи го како „морално отстапување“.
Зборувајќи за „Дедлајн“, за неговиот претстоен проект „Духовите на Хирошима“, за ефектите од бомбата во тој град, Камерон рече дека не се согласува со наративниот избор на Нолан.
– Интересно е од што се држеше настрана. Видете, ми се допаѓа снимањето на филмот, но чувствував дека тоа беше малку морално отстапување – рече Камерон.
Во „Опенхајмер“, Килијан Марфи ја игра улогата на научникот што ги водеше развојот и дизајнот на атомската бомба за време на Втората светска војна. Филмот ги опфаќа нејзиното создавање, тестирање и распоредување во Јапонија во 1945 година, кога бомбардирањата на Хирошима и Нагасаки доведоа до смрт на дури четвртина милион луѓе до крајот на таа година – како и забрзување на крајот на конфликтот.
Филмот го прикажува Опенхајмер по војната како сè повеќе уништен од наследството на неговиот изум и прогонуван од слики на страдање. Сепак, Камерон рече дека е меѓу оние гледачи што сметаат дека филмот не отишол доволно далеку во прикажувањето на непосредните последици од нападите.
– Гледајќи го филмот, добивате чувство како Опенхајмер да не ги знаел ефектите. Не сакам да критикувам филм на друг режисер, но има само еден краток момент каде што тој гледа некои јагленисани тела во публиката, а потоа филмот продолжува да покажува како тоа длабоко го трогнало.
Но почувствував дека ја избегнува темата. Не знам дали студиото или Крис сметаа дека тоа е трета шина што не сакаа да ја допрат, но јас сакам да одам директно на третата шина. Јас сум едноставно глупав на тој начин – рече тој.
„Опенхајмер“ беше објавен во 2023 година и освои „оскари“ за најдобар филм, режисер, главен глумец (за Марфи), спореден глумец (за Роберт Дауни Џуниор) и уште три други. Исто така, заработи 975 милиони долари (720 милиони фунти) на киноблагајните.
Во времето на објавувањето, Нолан одговори на критиките слични на оние што ги упати Камерон, објаснувајќи дека сакал да го претстави субјективното искуство на Опенхајмер.
– Секогаш ми беше намера строго да се држам до тоа. Опенхајмер слушна за бомбардирањето во исто време кога слушна и остатокот од светот – изјави тој за „Варајати“.
– Сакав да го покажам овој момент во кој човекот почнува да добива појасна слика за несаканите последици од своите постапки. Поважно беше што не покажувам, колку што покажувам – вели Кристофер Нолан.
Мајк Флеминг од „Дедлајн“ му упати реторичко противење на Камерон, велејќи дека Нолан можеби сметал дека друг режисер ќе ја раскаже приказната за жртвите од бомбардирањата во Јапонија.
– Добро, ќе кренам рака. Ќе го направам тоа, Крис. Нема проблем. Дојди на мојата премиера и кажи убави работи – рече Камерон.
Филмот на Камерон, кој сè уште не започнал со формална продукција, ќе биде адаптација на претстојната книга на Чарлс Пелегрино „Духовите на Хирошима“, која ги спојува сведоштвата од жртвите и преживеаните од нападите.
Пред тоа, тој ќе го издаде најновиот филм „Аватар“, „Оган и пепел“. Неговиот прв филм во таа франшиза е филмот со најголема заработка на сите времиња, додека продолжението е трет. „Одмаздници: Крајна игра“ е вториот филм со најголема заработка, легендарниот филм на Камерон од 1997 година „Титаник“ е четвртиот.