Заборавениот научнофантастичен хорор-филм на Ања Тејлор-Џој, продуциран од Ридли Скот, добива нов стриминг девет години подоцна
Заборавениот научнофантастичен хорор на Ридли Скот со нов стриминг
Популарната американска актерка Ања Тејлор-Џој имаше продуктивна година зад себе, работејќи со познати режисери. Меѓу најголемите проекти за минатата година беа ангажманот во „Дина: втор дел“ на Денис Вилнев и нејзината главна улога во „Фуриоза: Лудиот Макс сага“ на Џорџ Милер. Таа помина голем дел од годината работејќи во истакнати франшизи под раководство на познати директори. Тејлор-Џој ја доби улогата на императорката Фуриоза во најновата акциска епопеја на Милер благодарение на препораката на уште еден познат режисер, Едгар Рајт, кој ја одбра во неговиот хорор филм од 2021 година, „Последната ноќ во Сохо“. Со толку голема поддршка зад себе, таа сигурно го најде своето место под холивудското сонце.
Дури и пред 2024 година, таа беше успешна во голем број добро препознатливи продукции. Номинираниот режисер за „оскар“ Дејвид О’Расел исто така соработуваше со Тејлор-Џој во неговиот филм од 2022 година, „Амстердам“. Но првиот голем режисер што ги препозна талентите на Тејлор-Џој беше Роберт Егерс, чиј психолошки фолк-хорор филм „Вештерка“ од 2015 година се покажа како нејзин прв и највпечатлив пробив. Тејлор-Џој се врати во дивиот свет на Егерс за одмаздничкиот филм „Северен човек“ од 2022 година. Оттогаш, таа само продолжи да ја зајакнува својата кариера глумејќи во многу наградувани филмови.
По нејзиниот извонреден настап во „Вештерка“, Тејлор-Џој се појави на радарскиот екран на Ридли Скот. Легендарниот режисер беше доволно импресиониран да ѝ даде улога во „Морган“, научнофантастичен хорор-филм што тој го продуцираше, а неговиот син Лук Скот ги презеде конците за неговото режисерско деби. Тејлор-Џој не беше единствената истакната личност. Помладиот Скот имаше привилегија да води талентирана екипа на неговиот прв филм, вклучувајќи ги Ката Мара, Тоби Џонс, Роуз Лесли, Бојд Холбрук, Џенифер Џејсон Ли, Мишел Јео и Пол Џамати.
Зошто треба да го гледате „Морган“ на Ања Тејлор-Џој и Ридли Скот?
Во научнофантастичната приказна по линијата на „Меган“ и „Екс-машина“, Морган ја глуми Тејлор-Џој како вештачко суштество, создадено преку комбинација на синтетизирана ДНК и нанотехнологија. Ликот на Тејлор-Џој, титуларната Морган, почнува да покажува вознемирувачко однесување во истражувачката установа каде што живее. Компанијата за генетско инженерство одговорна за нејзиното создавање испраќа специјалист за управување со ризик (Ли Ведерс на Кејт Мара) да го истражи тоа прашање и наскоро станува очигледно дека ценетиот експеримент на компанијата не е како што изгледа. Нејзиниот невин изглед крие насилен инстинкт, кој се судира со нејзините физички и емоционални зајакнувања.
Скот сака да експериментира со научна фантастика што истражува морални и филозофски прашања, а „Морган“ не е исклучок. Филмот ги предизвикува гледачите да размислуваат за самата природа на човештвото, притоа поставувајќи тешки етички прашања за генетскиот инженеринг и другите научни потфати. Често се поставува прашањето дали овие зголемувања несомнено ја преминуваат границата во глумењето бог. Иако филмот е режиран од синот на Скот, тој задржува студено интелектуално чувство и збир на тематски грижи слични на „Прометеј“ на постариот Скот и „Израснати од волци“. За цело време има одлични изведби и вклучува неколку возбудливи пресврти.
Прашањата што ги постави Морган се навистина интригантни, но главната работа на филмот е актерската екипа, која вклучува неколку актери номинирани за „оскар“. Само некој со моќта на постариот Скот може да привлече толку големи имиња во филм со буџет од само околу осум милиони долари. Но, дури и меѓу таквата импресивна екипа актери, Тејлор-Џој се издвојува како Морган, нудејќи рана демонстрација на чудните таленти што таа подоцна ќе ги прикаже во познати дела како „Кралицата на гамбитот“, „Мени“ и „Фуриоза“.