Со НАТО треба да се предвидат заеднички курсеви за обука и меѓусебно учество во сајбер-вежби

ИНИЦИЈАТИВА КОЈА Е ДЕЛ ОД ПОШИРОК БЕЗБЕДНОСЕН И ОДБРАМБЕН ПАКЕТ

Австрија, Финска, Франција, Холандија, Шпанија и Романија ја повикаа Европската комисија да стреми високо во својот претстоен предлог за сајбер-одбрана, поставувајќи ги нивните препораки за пет приоритетни области, пренесува Лука Бертуци за „Еурактив“

Нон-пејперот што беше објавен на крајот од септември и до кој дојде „Еурактив“ има цел да влијае на претстојниот предлог за политика за сајбер-одбрана на Европската Унија (ЕУ). Иницијативата е дел од поширокиот безбедносен и одбранбен пакет, чија дискусија е закажана за 9 ноември, и треба да вклучи акциски план за воена мобилност и европска одбранбена програма, како што е наведено во Стратегискиот компас, новата воена стратегија на ЕУ.

Прашање на дефиниција

Според нив, почетната точка за ЕУ треба да биде развивање заедничко разбирање за сајбер-одбраната на ЕУ, што не може да се ограничи само на заштита на воените комуникациски мрежи. Тие предлагаат да се идентификуваат областите каде што треба да се зајакнат воената и цивилната соработка во однос на инвестициите, градењето капацитети и координацијата во случај на напади. Дополнително, ЕУ и нејзините членки мора да разјаснат кој штити каков дел од европскиот сајбер-простор, како и улогите и одговорностите на секој актер. Нон-пејперот ја нагласува потребата да се ажурираат целите на ЕУ за сајбер-одбрана и да се создаде конкретен патоказ за поддршка на нивното спроведување. Исто така, сугерира дека политиката за сајбер-одбрана треба да вклучи начин за најнапредните сајбер-напредни членки да ги споделат своите научени лекции и организациски планови.

„Вистинска“ амбиција

Шесте влади сакаат политиката за сајбер-одбрана да ги спроведе потребните инвестиции за промовирање на приоритетите во Стратегискиот компас. Тие вклучуваат посилна соработка меѓу државните и недржавните актери, механизми за управување со кризи, координација со партнери како НАТО, промовирање на истражување и иновации и градење капацитети. Наспроти овие приоритети, европските членки ќе треба да утврдат петгодишни национални програми и за цивилни и за воени, во соработка со Комисијата и Европската агенција за одбрана. Покрај тоа, земјите од ЕУ сакаат политиката за сајбер-одбрана да постави насоки за приоритетни инвестиции, особено за новите технологии, како што е постквантната криптографија, технологија што може да се спротивстави на хакирањето од квантните компјутери. Според документот, овие насоки може да бидат придружени со индикатори за успешност што би помогнале да се информира за распределбата на наменските финансиски инструменти во области што бараат дополнително финансирање, вклучувајќи и во однос на Европскиот одбранбен фонд.

Шесте влади сакаат политиката за сајбер-одбрана да ги спроведе потребните инвестиции за промовирање на приоритетите во Стратегискиот компас

Сајбер-солидарност

Шесте земји на ЕУ предлагаат вклучување повик за зајакнување на сајбер-безбедноста во одбранбената технолошка и индустриска база, програма на ЕУ за развој на паневропска одбранбена индустрија. Покрај политиката за сајбер-одбрана, нон-пејперот ја повикува европската дипломатска служба, ЕЕАС, да подготви план за имплементација на воената визија и стратегија на ЕУ за сајбер-просторот, како и концептот на ЕУ за сајбер-одбрана за операции предводени од војската. Земјите, исто така, сакаат појаснување за одговорностите на управувањето со кризи и под кои услови воениот персонал може да побара од владите да ги поддржат заедничките операции и мисии за прашања како што се видот на инцидентот, контекстот и финансиската и правната одговорност. Покрај тоа, тие сакаат политиката за сајбер-одбрана да постави механизам со кој земјите на ЕУ можат доброволно да го здружат својот сајбер-капацитет надвор од заедничките операции во ад хок тимови за одговор на кризи.

Управување

Документот го предлага поставувањето координативна улога на европска членка, по моделот на постојните проекти за сајбер-координација. Овој координатор би ги водел активностите за сајбер-одбрана со надворешни актери, како што е НАТО, споделувајќи информации со релевантните засегнати страни и известувајќи за идентификуваните сајбер-закани. Европските членки, исто така, сакаат политиката за сајбер-одбрана да го поддржи формалното создавање мрежа на сајбер-команданти на ЕУ, за што Европскиот совет се согласи во мај како дел од сајбер-позицијата на ЕУ. Овие команданти се наменети за поврзување помеѓу техничкото и стратегиското ниво додека соработуваат со цивилните тела во случај на значителни сајбер-инциденти или прекугранични кризи. На техничко ниво, тие бараат операционализирање на мрежата на воени компјутерски тимови за одговор при итни случаи што би требало да соработуваат со нивните цивилни колеги.

Пренесување знаење и обуки

Во однос на градењето капацитети, нон-пејперот повикува на организација на вежби што комбинираат цивилни и воени аспекти почнувајќи од следната година и за развој на заеднички способности за обука, вклучувајќи и преку постојана соработка. Со НАТО треба да се предвидат заеднички курсеви за обука и меѓусебно учество во сајбер-вежби. Конечно, шесте земји сакаат нова политика за регрутирање на ниво на ЕУ на среден рок, особено со финансирање грантови во контекст на програмата Еразмус+ за европски сајбер-таленти за зајакнување на воените и цивилните вештини. Тие дополнително би сакале да видат програма за обука на европско ниво.