Економијата на летови на ниска надморска височина во подем во Кина
Четири водечки производители на електрични летала за вертикално полетување и слетување ја изразија својата доверба во кинеската економија на ниска надморска височина и ја демонстрираа претстојната иднина на урбаната воздушна мобилност на осмиот Меѓународен саем за увоз на Кина, кој заврши во Шангај во понеделникот.
Здружувајќи се со странски партнери, компаниите ги донесоа своите авиони на саемот, привлекувајќи огромно внимание и толпи и од дома и од странство. „Вертакси“ (VerTaxi), производител на летала „еВТОЛ“ (eVTOL) со седиште во Шангај, годинава присуствуваше на ЦИИЕ третпат едноподруго. Презентирајќи го својот надграден авион „М1 еВТОЛ“ годинава, компанијата постави и симулиран терминал на саемот, овозможувајќи им на посетителите да го доживеат процесот на возење во „летачко такси“ од купување билети до качување.
Терминалите се суштинска инфраструктура во економијата на ниска надморска височина, бидејќи тие се местото каде што леталата „еВТОЛ“ полетуваат и слетуваат со патниците. Компанијата го симулираше реалниот процес на работа на УАМ на самото место, визуелно демонстрирајќи ги нејзината ефикасност и практичност на новиот транспорт, по проценета цена еквивалентна или дури и пониска од возењето редовно или типично такси.
Со летачкото такси посетителите хипотетички би можеле да летаат од главното место на саемот до кое било место во Шангај за околу 10 минути, до меѓународниот аеродром „Пудонг“ за 15 минути по цена од околу 100 јуани (14,05 американски долари) и до Западното Езеро во Хангжу за 45 минути по цена од околу 260 јуани, според компанијата.
За време на изложбата, „Вертакси“ обезбеди планирани зделки од домашни и меѓународни клиенти, со вкупна вредност што надминува две милијарди јуани за 200 единици од М1.
– Во 2023 година бевме единствените што донесоа летало во природна големина на ЦИИЕ, а оваа година видовме четири такви. Економијата на ниска надморска височина во Кина цвета и денес го чувствуваме големото внимание на јавноста. Секој ден нашиот штанд беше преполн со посетители што прашуваа кога ќе започне операцијата на УАМ – рече Јуе Тингтинг, потпретседател на „Вертакси“.
Слични случаи беа забележани и на другите три штанда. И покрај тоа што леталата од четирите производители беа во различни конфигурации, сите на посетителите им дадоа слика за иднината на УАМ.
„Ти кеб тек“, по вторпат на ЦИИЕ, го претстави своето летало „Е20“ со пет седишта и навален ротор „еВТОЛ“, конфигурација за која тимот верува дека ќе биде главната опција за идните летала од овој тип. Носејќи го својот основач и извршен директор Јон Вуи Енг, леталото го спроведе својот прв лет со екипаж на 21 октомври.

































