Во близината на Џинан, главниот град на кинеската провинција Шандонг, кинеската 14-та железничка биро-група го заврши тунелот „Џинан Хуангганг Роуд Јелоу Ривер кросинг“ – водечка светска иновација. Овој тунел, првично планиран да се изгради како дел од автопат под Жолта Река, поставува нов светски рекорд не само по дијаметарот од 17 метри туку и по брзината на изградба: 3,290 м од подводната секција беа пробиени за само 110 дена!
• Дијаметар: 17 м (со 500 секции на заштитни цевки под вода)
• Дневен напредок: 16–18 м дневно – нов светски рекорд за ваков тип тунели
• Димензија: шест ленти (три во секоја насока), ограничување на брзина 60 км/ч.
Што точно беше
направено и
зошто е важно
• Подводен тунел, не само мост
Овој проект вклучува тунел под вода, мостови и вештачки острови – слично како проектот Шенжен–Жонгшан, но со уште поголеми предизвици и иновации.
• Технореволуционерен пристап
Машината „Шанхе“ („Херенкнехт“, 7.510 КС, способен за притисок до 7,5 бара, со автоматски амортизациски систем и телескопска камера) овозможи изградба без човечки жртви и катастрофални последици: чистење и поправки се извршуваат автоматски, што ги зголеми безбедноста и ефикасноста.
• Значење за транспортната мрежа
Со оваа подводна врска се скратува патот, се намалува сообраќајното оптоварување и се унапредува регионалната поврзаност, што значително ќе ја поттикне економијата во областа.