Кина за првпат ја надмина границата од билион долари

Податоците објавени од Генералната царинска администрација (ГАЦ) покажаа дека трговскиот суфицит на Кина достигна 1,08 билион долари во првите 11 месеци од годинава. Во извештајот на „Њујорк тајмс“ се забележува дека „трговскиот суфицит на Кина за првпат се искачува над еден билион долари“. „Волстрит журнал“ објави дека оваа „пресвртница“ ја нагласува доминацијата што земјата ја постигнала во сите области на трговијата – од луксузни електрични возила до евтини маици.
Експерти интервјуирани од „Глобал тајмс“ велат дека глобалната трговска ситуација е резултат на пазарните сили, а кинеските производи остануваат во голема побарувачка низ целиот свет поради нивната конкурентност. Клучната улога на Кина во глобалното производство и синџирите на снабдување, нагласија тие, е исто така резултат на пазарните сили и фер конкуренцијата.
Повеќе експерти изјавија дека рекордниот трговски суфицит првенствено ја одразува силната отпорност на надворешната трговија на Кина. Извозот кон АСЕАН и ЕУ продолжи да се шири и целосно да го компензира падот на извозот кон САД; во меѓувреме, прекуокеанските пазари на Кина дополнително се диверзифицираа, при што извозот кон Африка се зголеми за 26,3 проценти. Брзиот раст на извозот на високотехнолошки производи, исто така, обезбеди голем импулс. Покрај тоа, падот на глобалните цени на стоките оваа година го забави растот на увозот на Кина, придонесувајќи за растот на суфицитот.
– Големиот суфицит укажува дека кинеските производи се висококонкурентни и широкораспространети. Во сегашните услови, секоја земја има различни потреби. За некои производи, ако не се увезуваат од Кина, резултатот може да биде плаќање повисока цена за производ со понизок квалитет – изјави за „Глобал тајмс“ Џоу Ми, виш истражувач во Кинеската академија за меѓународна трговија и економска соработка.
Податоците на ГАЦ покажаа дека во текот на првите 11 месеци, извозот на Кина кон ЕУ достигнал 508,048 милијарди долари, што е зголемување од 8,1 процент на годишно ниво, односно од 38,4 милијарди долари во однос на претходната година. Извозот кон АСЕАН изнесува вкупно 599,034 милијарди долари, што е зголемување од 13,7 проценти, односно за 72,376 милијарди долари. Извозот на Кина во САД (како трет по големина трговски партнер на Кина) достигна 385,907 милијарди долари, што е намалување од 18,9 проценти во однос на истиот период во 2024 година, или од 89,76 милијарди долари помалку од истиот период во 2024 година.
Во извештајот на „Волстрит журнал“ се наведува дека Кина сега е „неопходен запчаник во глобалните синџири на снабдување што опфаќаат технологија, транспорт, медицина и стоки за широка потрошувачка“. И покрај повисоките американски царини, вкупниот извоз на Кина продолжи да се шири, при што испораките во Африка, Југоисточна Азија и Латинска Америка се зголемија за 26 проценти, 14 проценти и 7,1 процент, соодветно.
Повеќе западни медиуми нагласуваат дека индустриската конкурентност и производствената сила на Кина го обезбедуваат извозот на кинески стоки. Економистите на „Морган Стенли“ предвидуваат дека до околу 2030 година, уделот на Кина во глобалниот извоз на стоки ќе се зголеми од сегашните приближно 15 проценти на 16,5 проценти. Овој раст ќе биде поткрепен од водечките предности на Кина во напредното производство.