Фото: Принтскрин

Кинескиот електричен цепелин АС700Д го заврши успешно првиот лет, означувајќи голем напредок за земјата во зелената воздухопловна опрема во економскиот сектор на ниски височини, објави корпорацијата за воздухопловна индустрија на Кина (АВИЦ), развивач на воздушниот брод.
Постигнувањето ги потврди техничката зрелост и принципите на независно развиениот кинески АС700Д, обезбедувајќи техничка резерва за развој на следните електрични воздушни бродови, соопшти АВИЦ.
Авионот АС700Д го изведе првиот лет во Џингмен во централната кинеска провинција Хубеи. Спроведе вертикално полетување, а потоа брзо се искачи на надморска височина од 50 метри. По краткото лебдење, изврши вертикално слетување, а потоа стабилно запре.
– Летот на електричниот цепелин се чувствува полесен, исто како и возењето нови енергетски автомобили. Работи тивко и искуството со пилотирањето и возењето се поудобни – рече пилотот на првиот лет на АС700Д, Лин Хонг.
Развиен од страна на Специјалниот институт за истражување на возила под АВИЦ, АС700Д е нов тип целосно електричен цепелин со сеопфатна надградба на електрификација базирана на воздушниот брод со екипаж АС700, кој користи авијациски бензин како гориво.
Користи напреден електричен погонски систем со литиумска батерија, систем на пропелер, систем за контрола на вектори на потисок и систем за ладење за да ги замени аеромоторот и системот за гориво.
– Леталото АС700Д користи енергија од литиумски батерии, што означува голема промена што му овозможува да произведува речиси нула емисии и пониски нивоа на бучава за време на летот – рече Џоу Леи, главен дизајнер на АС700Д.
АС700Д е погоден за мисии во области со релативно строги барања за бучава, емисии и услови за полетување и слетување, како што се природни резервати и други еколошки чувствителни области, како и мисии што вклучуваат концерти, маратони или други настани од големи размери, според Џоу.
АС700Д има максимална висина на летот од 3.100 метри и максимална брзина од 80 километри на час. Може да носи до 10 луѓе, вклучувајќи го и пилотот, според неговиот развивач. Воздухопловот може да извршува различни задачи, како што се фотографирање од воздух, безбедносен мониторинг, сообраќајна команда и релеј за комуникација.
Благодарение на неговата безбедност и стабилност, тој е идеален за разгледување знаменитости на мала надморска височина, воздушно рекламирање, урбана безбедност, спасување во итни случаи и други сценарија за примена во економијата на ниска надморска височина.
– Со зголемената загриженост за заштитата на животната средина, неопходно е воздухопловната индустрија да претрпи зелена трансформација. Ќе ја унапредиме примената на научно-технолошките достигнувања во зелената авијација со производство на серијата AС700 на воздушни бродови со екипаж и други клучни проекти – рече Џанг Ликсиан, официјален претставник на Истражувачкиот институт за специјални возила АВИЦ.