Државната компанија „Комерцијална авијациска корпорација на Кина“ (КОМАК) отвора канцеларии во странство, се залага за надворешна сертификација
и го зголемува производството на авиони „Ц919“ за да лета надвор од границите на земјата
Кина амбициозно влегува на пазарот каде што досега суверено владееја „Боинг“ и „Ербас“
Кина со своите квалитетни проекти и производи веќе ја прекинува доминацијата на „Боинг“ и „Ербас“ на пазарот на авиони. Имено, државниот производител на првиот домашен патнички авион во Кина бара сертификати за да лета надвор од границите на земјата.
Кинескиот „Ц919“ на КОМАК, кој го изведе својот прв комерцијален лет во 2023 година, веќе се лета на домашни линии од трите големи кинески државни превозници: „Ер Чајна“, „Чајна истерн ерлајнс“ и „Чајна саутерн ерлајнс“. Од овој месец, „Чајна истерн“ ќе лета со „Ц919“ помеѓу Хонгконг и Шангај. Јанг Јанг, заменик-генерален директор за маркетинг и продажба на компанијата, за „Фајненшл тајмс“ изјави дека компанијата има цел авионот да лета во југоисточна Азија до 2026 година и да добие европска сертификација уште годинава. „Ц919“ е клучен проект во кој Кина ќе покаже дека е силно конкурентна на западниот дуопол – „Боинг“ и „Ербас“.
На светот ќе му бидат потребни 42.430 нови авиони во следните две децении, од кои приближно 80 отсто ќе бидат авиони со еден колосек, според прогнозата на „Ербас“ во 2024 година. Авијациската консултантска компанија ИБА предвидува дека КОМАК може да го зголеми производството на „Ц919“ (од кои 16 се доставени до кинеските авиокомпании од декември) од еден на 11 месечно до 2040 година, до кога ќе може да испорача речиси 2.000 единици од авионот.
Во обид да го зајакне своето меѓународно присуство, КОМАК отвори нови странски пунктови во Сингапур и во Хонгконг во октомври. Паралелно со амбициите за „Ц919“, КОМАК го развива и својот прв авион со широко тело, „Ц929“, чија цел е да ги предизвика поголемите авиони направени од „Ербас“ и „Боинг“, како што е „787 дримлајнер“.