Фото: „Нова Македонија“

Општа препорака за патниците и за стопанствениците по големиот број откажани и одложени авиотранспорти низ Европа:

  • Поради обемот на откажани и одложени летови, многу патници се заглавени, неспособни да стигнат до своите дестинации навреме. Овие доцнења и откажувања се особено сериозни за време на претпразничниот период на патување, зголемувајќи ги предизвиците и за авиокомпаниите и за патниците. Додека авиокомпаниите се борат да ги сместат засегнатите луѓе, препораките се „патниците да останат информирани и подготвени за потенцијални понатамошни доцнења во наредните денови“

Илјадници патници останаа заглавени на аеродроми низ Европа, бидејќи познати авиокомпании како „Рајанер“, „Бритиш ервејс“, „Пегасус“, САС и други се соочуваат со сериозни прекини во работата. Досегашните информации говорат дека во текот на изминатиот викенд, голем број патници се погодени поради откажување на дури 61 лет само во неделата, но и поради доцнењата на 1.734 лета од Шпанија, Италија, Норвешка и од Македонија. Меѓу градовите во кои изминативе денови се појавија најмногу проблеми се Барселона, Париз, Милано, Осло, Скопјe и други.
Поради обемот на откажани и одложени летови, многу патници се заглавени, неспособни да стигнат до своите дестинации навреме. Овие доцнења и откажувања се особено сериозни за време на претпразничниот период на патување, зголемувајќи ги предизвиците и за авиокомпаниите и за патниците. Додека авиокомпаниите се борат да ги сместат засегнатите луѓе, препораките се „патниците да останат информирани и подготвени за потенцијални понатамошни доцнења во наредните денови“.

Клучни аеродроми низ Европа погодени од откажувања и доцнења

Според неодамнешните податоци, европските аеродроми се соочија со вкупно 61 откажување и 1.734 доцнења. Овие бројки ги одразуваат растечките предизвици во европската авијација, кои ги погодија аеродромите од „Шипхол“ во Амстердам до „Генерал Умберто Делгадо“ во Лисабон. Патниците што патуваат низ големи центри како што се „Хитроу“ во Лондон, „Шарл де Гол“ во Париз, како и аеродромот во Цирих, исто така, беа силно погодени од прекините.
„Шипхол“, еден од најпрометните аеродроми во Европа, се бори со 10 откажувања и 235 доцнења. Големиот број доцнења укажуваат на значителни оперативни предизвици, вклучувајќи метеж, недостиг од персонал или проблеми со одржувањето. Аеродромите во Париз, исто така, го почувствуваа влијанието. „Шарл де Гол“ забележа три откажувања и 77 доцнења, додека „Орли“ пријави седум откажувања и 130 доцнења. Овие доцнења може да се должат на големиот патнички сообраќај во шпицот, особено како што се приближува празничната сезона. Други клучни аеродроми, вклучувајќи ги Цирих, Барселона и аеродромот „Вацлав Хавел“ во Прага, забележаа значителни доцнења, почнувајќи од 67 до 177 лета, а откажувањата влијаеја на летовите во и од овие аеродроми.

Авиокомпании погодени од прекини

Водечкиот нискобуџетен авиопревозник „Изиџет“ се соочи со 13 откажувања и 492 доцнења, што е најголем број доцнења меѓу авиокомпаниите. „Ер Франс“ и КЛМ, двата главни европски авиопревозници, исто така пријавија девет откажувања и 118 доцнења, и осум откажувања и 111 доцнења, соодветно. Овие авиокомпании се особено погодени од проблеми како што се ограничувањата за контрола на воздушниот сообраќај, временските услови и техничките проблеми. Авиокомпании како „Визер“ и „Норвиџан ер шатл“ исто така се соочуваат со прекини. „Визер“ пријави две откажувања и 68 доцнења, додека „Норвиџан ер шатл“ имаше две откажувања и 31 доцнење. Овие авиокомпании имаат помалку летови, па дури и мал број доцнења или откажувања може да имаат непропорционален ефект врз нивните патници.

Што можат да направат засегнатите патници сега

Доколку сте еден од многуте патници погодени од овие прекини во патувањето, има неколку чекори што можете да ги преземете. Проверка на статусот на летот. Редовно следете ја веб-страницата на вашата авиокомпанија или официјалната страница на аеродромот за ажурирања за откажувања или доцнења на летовите.
Знајте ги вашите права: Прописите на ЕУ (EC 261/2004) ги штитат патниците од долги доцнења и откажувања. Ако вашиот лет е доцнење повеќе од три часа, може да имате право на надомест.
Контактирајте со вашата авиокомпанија, побарајте ја службата за корисници на вашата авиокомпанија за алтернативни аранжмани за летови. Многу авиокомпании нудат пререзервација или дури и ваучери за идни летови во случај на долги доцнења или откажувања.
Подгответе се за неочекуваното. Со оглед на големата веројатност за доцнења и откажувања, осигурајте се дека имате основни работи како што се закуски, полначи и забава за долго чекање на аеродромот.
Додека европскиот авијациски систем продолжува да се соочува со прекини, аеродромите и авиокомпаниите се под притисок да ги подобрат своите операции и да ги минимизираат понатамошните доцнења. Вкупно 61 откажување и 1.734 доцнења на европските аеродроми ги истакнуваат тековните тешкотии со кои се соочува регионот во воздушниот сообраќај. Со брзото приближување на празничната сезона, засегнатите патници мора да бидат информирани и да дејствуваат брзо за да го ублажат влијанието на овие нарушувања. Патниците треба да останат проактивни и подготвени за најлошото, а наедно да бараат соодветна компензација кога е потребно. Е.Р.


Скопскиот аеродром редовно ги ажурира податоците

Претставниците на Меѓународниот аеродром Скопје редовно ги ажурираат податоците на веб-страницата, но и на социјалните мрежи, за состојбите со летовите од аеродромот. Само во неделата од ноќта на полноќ до 8 часот вечерта беше објавено дека слетале и полетале 13 авиони, додека 20 лета биле откажани и два биле пренасочени.
– Бидејќи временските услови се менуваат постојано и секоја авиокомпанија има свој праг на толеранција за слетување и полетување при намалена видливост, апелираме до сите патници да ги следат информациите и насоките за нивните летови, кои ги добиваат од нивната авиокомпанија. За патниците и јавноста повторуваме: сите капацитети на Меѓународниот аеродром Скопје се во функција и аеродромот е отворен за авиосообраќај. Нашиот персонал, со нашата аеродромска опрема и аеродромски системи работат 24/7 и се подготвени да ги услужат и авионите и патниците – се истакнува во нивната објава.
Наедно, тие додаваат дека промените во редовниот распоред на летање, се ажурираат на веб-страница во реално време https://skp.airports.com.mk/. Доколку патниците имаат дополнителни прашања за нивниот лет, можат да се обратат на пултот за информации во терминалната зграда или на телефонскиот број: +389 2 3148 333.