Уште една препорака за безбедно возење поврзана со бришачите и ветробранското стакло
Сите возачи барем еднаш се соочиле со ситуација во која снемале течност за миење на шофершајбната и сигурно се запрашале дали навистина мора да купуваат течност или можат да стават вода наместо специјално средство. Водата е лесно достапна речиси секаде, а ако го наполните резервоарот со неа, ќе ве спаси од потребата да одите во продавница да купувате течност.
Меѓутоа, се поставува прашањето дали обичната вода е прифатлива замена за течноста за бришачите на шофершајбната.
Течност за бришачи наспроти обична вода
Ако живеете во место каде што температурата никогаш не паѓа под нулата, можеби ќе можете да се извлечете со обична вода – но дури и тогаш, водата ја нема моќта за чистење на специјализираната течност за чистење за отстранување на бубачки, измет од птици и друга нечистотија што се собира на шофершајбните. Течноста за бришачи содржи состојки дизајнирани да ги исчистат тие тврдоглави дамки. Повеќето производи се направени од метанол и други алкохоли како етилен гликол. Многу од нив содржат и мали количества етанол или антифриз направени од метил алкохол за да се спречи замрзнување на производот во текот на зимските месеци. Состојките во течноста за миење работат заедно за да ви овозможат чиста шофершајбна, без дамки, без разлика колку е студено надвор.
Главните предности на водата се тоа што е поевтина од течноста за миење на шофершајбната и покомпатибилна со околината. Нејзините главни недостатоци се недостигот од растворувачи и детергенти за чистење и фактот дека се замрзнува на 0 Целзиусови степени, што ја прави бескорисна во системот за миење на шофершајбната на вашето возило за време на студено време. Затоа, дури и ако живеете на релативно топла клима, имајте на ум дека некои патувања во постудени региони не можат да поминат само со вода, бидејќи не би сакале да заглавите во снежна бура без да можете да ја исчистите шофершајбната затоа што не сте сакале да застанете во продавница да земете течност за миење.
Течноста работи подобро, но има негативни страни
Течностите формулирани специјално за чистење на шофершајбната генерално вршат подобра работа за чистење од водата и обично нема да замрзнат до 20 степени под нулата или пониски. Негативната страна е што течноста за бришачите обично се прави од етанол или метанол, кои се токсични за луѓето и животните и можат да бидат штетни за животната средина. Течноста за бришачите исто така обично вклучува доза на етилен гликол, токсичен алкохол што се користи во автомобилскиот антифриз. Овие супстанции може да ги оштетат облогите, како и некои пластични и гумени делови на возилата.
И покрај токсичноста на течноста за бришачите, може да биде опасно да се вози без неа во текот на зимата. Снегот, лапавицата, мразот и солта на патот може брзо да направат да не се гледа низ шофершајбната, а честото миење со течност за бришачи со висока јачина дизајнирана за зимски услови е единствениот начин да се отстрани нечистотијата за да можете да видите каде одите.
Македонците се за водата, бидејќи е поевтина варијанта
Екипата на „Нова Македонија“ направи уште едно истражување на оваа тема: Дали македонските возачи користат специјална течност за шофершајбна или, пак, користат обична вода?
Од 47 прашани возачи на патарините околу Скопје, нешто над половината одговорија дека користат претежно вода, а специјална течност ставаат само кога е екстремно студено.
– Водата мене ми врши работа. Во зимскиот период купувам течност, пред сѐ поради замрзнувањето. Зошто да давам пари кога поминувам и вака – вели еден возач.
Сепак, свежи се сеќавањата од снежните врнежи што направија хаварија во сообраќајот токму поради немањето соодветна опрема на возилата, вклучувајќи ги и бришачите.
Токму затоа податоците дека 25 возачи користат претежно вода се поразувачки, бидејќи не се подготвени за зимски услови, што може скапо да ги чини кога одат на пат.
Оние 22 анкетирани што рекоа дека во текот на целата година користат специјална течност поминале подобро за време на снежните денови и минусни температури.
– Не сакам да си создавам дополнителен стрес, си користам специјална течност баш за да се заштитам себеси и патниците што се возат со мене. Кога некој измислил специјална течност, смешно е да ставам вода, а потоа да се нервирам зошто не сум ставила течност – вели Милица Стојановска.
Поразувачки се резултатите од нашето истражување дека од запрашани 47 возачи, 27 не знаеја каде воопшто се става специјалната течност за бришачи. Сите тие заминуваат на бензински пумпи или во специјализирани сервиси за да наполнат вода во кадичката наменета за тоа.
Преостанатите 20 велат дека тоа не е „научна фантастика“ и дека секој возач треба да го знае тоа. Д.Т.З.