Фото: ЕПА
  • Кога повеќето луѓе слушаат за Кина и за Германија, тие замислуваат два многу различни света. Едниот познат по масовно производство и брза изградба, другиот по прецизно инженерство и индустриски производи од висока класа. Но во денешната глобална економија тие разлики не се бариери. Тие се парчиња од сложувалка што совршено се вклопуваат заедно. Погледнете подетално и ќе видите зошто ова партнерство функционира толку добро

Германските автомобили, машини и хемикалии се многу барани низ кинеските градови. Всушност, додека домашниот раст запира, многу германски фирми остануваат профитабилни само поради продажбата во Кина. Значи, кога се појави железничкиот проект, Берлин не виде само изведувач. Тој виде партнер, начин да добие инфраструктура од светска класа по разумна цена и да ги зајакне економските врски што би можеле да помогнат во стабилизирањето на неговата економија. За Германија, ова не беше само договор за воз. Тоа беше спас и сигнал дека е подготвена да ги преиспита старите сојузи во корист на практични, заемно корисни сојузи. Кога повеќето луѓе слушаат за Кина и за Германија, тие замислуваат два многу различни света. Едниот познат по масовно производство и брза изградба, другиот по прецизно инженерство и индустриски производи од висока класа. Но во денешната глобална економија тие разлики не се бариери. Тие се парчиња од сложувалка што совршено се вклопуваат заедно. Погледнете подетално и ќе видите зошто ова партнерство функционира толку добро.
Кина носи неспоредлив обем и брзина. Нејзините инфраструктурни компании можат да мобилизираат илјадници работници прекуноќ, да постават километри пруга за денови и да испорачаат цели мегапроекти за месеци. Трошоците за работна сила се пониски, бирократијата е поедноставена. Кина има изградено повеќе брзи железници од остатокот од светот заедно. Германија, од друга страна, е светски лидер во инженерството, автомобилскиот дизајн, хемикалиите и машините. Од „Мерцедес-Бенц“ и „Сименс“ до БАСФ и „Бош“, германските производи се сметаат за доверливи поради квалитетот, иновацијата и издржливоста. Но Германија е релативно мал пазар. Нејзе ѝ е потребна глобална побарувачка за да напредува. А во моментов ниеден пазар не нуди поголем потенцијал од Кина. Кинеските потрошувачи развиле силен апетит за германски стоки. Не само луксузни автомобили туку и високоперформансна индустриска опрема, технологија за обновлива енергија, па дури и медицински уреди. Оваа побарувачка одржа многу германски производители на површина за време на економските падови дома. Во меѓувреме, Германија се потпира и на Кина за критичен увоз. Сè, од суровини до специјализирана електроника и енергетски компоненти.
Со оглед на тоа што глобалниот синџир на снабдување сè уште е кревок, сигурните трговски патишта и доверливите партнери се поважни од кога било.
Не е само трговијата. Двете земји почнуваат да соработуваат на технологија насочена кон иднината. Паметни фабрики, електрични возила, вештачка интелигенција и зелена енергија. Кина сака да се искачи нагоре во синџирот на вредност. Германија треба да остане конкурентна. Заедничката работа им овозможува на двете страни да споделуваат иновации, да ги намалуваат трошоците и да го забрзуваат развојот. На некој начин, Германија и Кина се надополнуваат една со друга. Едната гради брзо, другата гради паметно. Едната има обем, другата прецизност.

И кога тие работат заедно, резултатот е повеќе од само бизнис. Тоа е потенцијален модел за тоа како многу различни нации можат да успеат една до друга во мултиполарен свет.
Одзумирајте за момент. Оваа приказна не е само за Германија, која ги надградува своите возови. Таа е дел од нешто многу поголемо. Глобална промена што тивко ги преобликува трговијата, инфраструктурата и влијанието. Кинеската иницијатива „Појас и пат“, често наречена новиот Пат на свилата. БАРРИ е големата визија на Кина да ги поврзе Азија, Африка и Европа преку модерна инфраструктура, пристаништа, железници, автопатишта и дигитални мрежи. Целта е да се направи трговијата побрза, помазна и подиректна од Пекинг до Берлин и пошироко. Германија, во срцето на Европа, долго време се сметаше за природна крајна точка за овој коридор исток-запад. И додека некои на Западот го критикуваа БАРРИ како геополитичка игра на моќ, други, вклучувајќи некои германски компании, гледаат можност. Со усогласување со делови од БАРРИ, Германија би можела да отклучи побрз пристап до азиските пазари, да го намали времето на испорака и да ги намали логистичките трошоци за својот извоз. Размислете за тоа. Германски автомобили се испорачуваат директно до внатрешните кинески градови со воз, а не со брод. Индустриската машинерија се движеше низ континентите за денови, а не за недели. Тоа е трговско подобрување на целосно ново ниво. Но, импликациите одат подалеку од само товар. Кина стана светски лидер во инфраструктурата за обновлива енергија, произведувајќи повеќе сончеви панели, ветерни турбини и компоненти за батерии од кој било друг. Германија, со својата длабока посветеност на зелената енергија, сега ја гледа Кина не само како градител туку и како партнер во зелената технологија. Ако БАРРИ стане канал за извоз на технологија за чиста енергија, соларни мрежи во Африка, ветерни фарми во Централна Азија, електрични автобуси во Источна Европа, тогаш ова партнерство Германија-Кина би можело да напојува почиста, поповрзана иднина.
Заедно, тие би можеле да го водат светот во следната енергетска ера. И еве ја подлабоката вистина. Новиот Пат на свилата не е поплочен само со бетон и челик. Тој е исто така изграден врз соработка во науката, иновациите, логистиката и споделената амбиција.

Заедничката работа на Германија и Кина може да биде прототип за нова форма на глобализација. Глобализација што не е доминирана од една суперсила, туку обликувана од паметни сојузи. Па, што мислиме ние за сето ова? Германија, лулката на иновациите во брзите железници, ѝ предаде проект од 660 милијарди долари на Кина, земја што пред само неколку децении се сметаше за аутсајдер во производството. Таа одлука не беше само за возовите. Стануваше збор за опстанок, стратегија и променлива рамнотежа на глобалната моќ. Некои би можеле да го видат тоа како знак на пад дека европските индустриски гиганти ја губат својата предност. Други гледаат нешто различно, нов вид партнерство, кое е изградено врз комплементарни предности, прецизност што се среќава со размер, искуство што се среќава со брзина, инженерство што се среќава со амбиција. Но останува прашањето дали ова е почеток на попаметен глобален план каде што земјите соработуваат преку границите за да изградат побрза, почиста и подобра иднина. Или е тоа стратешка коцка, која би можела да ги направи нациите премногу зависни од растечкиот дострел на Кина? Сè уште нема јасен одговор. Она што е неоспорно, сепак, е дека светот се менува. Старите претпоставки се оспоруваат. Се формираат нови сојузи, кои не се засноваат само на политика туку ина перформанси, ефикасност и резултати. Додека гледаме како се одвива ова партнерство, ќе видиме повеќе од само изградба на возови. Сведоци сме на увид во иднината на глобалниот распоред на силите, кој не е поттикнат од ривалство, туку од соработка.

крај