Инфлација на одлични ученици
Квалификацискиот приемен испит во скопската гимназија „Орце Николов“, кој се спроведе поради поголемиот број пријавени ученици со сите петки, уште еднаш исфрли на виделина една од болестите на македонското образование. На испитот биле тестирани 292 ученици, сите одлични, со просек 5,00. Тестот по математика носел максимум 100 поени, а по мајчин јазик максимум 70 поени. Од нив, одличен успех (над 129 бода, т.е. над 76 отсто) покажале само 11 ученици, или 3,76 отсто од тестираните.
Многу добар успех покажале 39 ученици, односно 13,36 отсто од тестираните. Добар успех покажале 133 ученици, односно 45,55 отсто од тестираните. Доволен успех имаат покажано 70 ученици, односно 23,97 отсто од тестираните. Недоволен успех – 39 ученици, односно 13,36 отсто од тестираните.
Бројките се поразителни, особено зашто ја одразуваат сликата за генералното ниво на знаење на учениците, на ниво на цела држава, коментираат познавачите на образовниот систем.
– Искрено, не сакав да верувам во ваквите резултати. Сепак, ако тргнеме од фактот дека од 292 апсолутно одлични ученици, само 11 го поминале тестот со одличен успех, а најголемиот број ученици на тестирањето покажале добар и доволен успех и ако на статистикава се додаде и не толку малиот број на слаби оценки, 39, се отвораат многу прашања. Проблемот можеме да го лоцираме на многу адреси. Она што мене ми испливува на површина е секако фактот што подразбира децениско маргинализирање на најсуштествената општествена сфера – образованието – вели Елизабета Секирарска, професорка во средно училиште во Куманово.
Според Државниот завод за статистика, во учебната 2019/2020 година, од вкупно 185.788 ученици од основните училишта, со одличен успех завршиле 70.299 ученици од сите одделенија. Додека, пак, од вкупно 71.176 ученици во средните училишта, 31.306 завршиле со одличен успех.
ЛИНК до објавената содржина
Приемниот испит што ги детектира „дупките“ во образованието