Авиокомпаниите треба да им плаќаат на патниците надомест за откажани летови во случај на штрајк, кои се составен дел од бизнисот. Администрациите мора да бидат подготвени за трошоците, пресуди Европскиот суд на правдата (ЕСП).
Судот во вторникот ја објави пресудата за случајот поврзан со седумдневниот штрајк на пилотите на системот на скандинавските авиокомпании (САС) во 2019 година, поради што превозникот беше принуден да откаже бројни летови, пренесува SEEbiz.
Еден од патниците кој сакаше да патува од Малме до Стокхолм побара обештетување за откажаниот лет, но САС одби да плати. Тие тврдат дека штрајкот претставува „вонредна околност“ на која превозниците може да се повикаат да побараат изземање од обврската за плаќање такси.
ЕСП застана на страната на патниците и донесе одлука дека штрајкот не е итен случај ако има за цел подобрување на условите за работа или обезбедување на зголемување на платите. Штрајковите се составен дел од деловната активност и работодавците мора да се подготват за нив, заклучи судот.
Покрај тоа, бидејќи европските закони го гарантираат правото на штрајк, сите работодавци можат да ги очекуваат, се вели во соопштението.
Ова значи дека работодавачот задржува одредена контрола над настаните, рекоа европските судии. Единствен исклучок е доколку државата може да ги исполни барањата на штрајкувачите, додаваат тие.
Авиокомпаниите затоа мора да плаќаат надоместок на патниците за летовите што се откажани или одложени поради штрајкови во компанијата.