•  Успешната гама на средни модели дебитираше во јануари 1972 година
  • Првиот дизел патнички автомобил на Opel со 2,1-литарски мотор со 60 КС
  • Спортска варијанта на Commodore B која добива моќ исклучиво од шестцилиндрични
    мотор

„Opel Rekord D“, кој го слави својот 50-ти роденден во јануари 2022 година, имаше тешка задача за исполнување. Неговиот директен претходник беше произведен повеќе од 1,2 милиони пати – една осмина од сите автомобили кои Opel ги произведе за 70 години производство на автомобили. Соопштението на Opel за медиумите во тоа време, беше доказ дека пазарот „не може да си дозволи да изгуби автомобил како што е Rekord“. Затоа, важната улога што ја одигра во автомобилскиот бизнис ќе биде пренесена на неговиот млад наследник, кој влезе во производство во декември 1971
година.

Rekord D доаѓа со широки пневматици, но тоа не го спречи во пронаoѓање на својот правец. На пример, за разлика од Rekord C, чија форма на „шише од кока-кола“ во
близина на С столбот беше под влијание на дизајнерскиот јазик на северноамериканските сестрински модели, новиот дизајн имаше европски карактеристики. Јасни и функционални линии, мазни површини, како и големи прозорци
и низок појас го дефинираа безвременскиот стил на надворешноста. „Rekord D доаѓа на
пазарот како личност која носи свежа, позитивна атмосфера на забава“, се согласуваат
медиумите.

Како и кај претходникот, имаше извонредни три стилови на каросерија за избор: класичната лимузина, со две или четири врати, спортското купе и караванот со три или
пет врати. За комерцијални примени, следејќи ја традицијата на легендарниот „Schnelllieferwagen” од 1950-тите и 60-тите години, Opel го понуди и товарното возило Rekord (возило со три врати без задни странични прозорци).

Прво место безбедност: зона на фронтална деформација плус заштита од
странични удари

Opel Rekord D (ака Rekord II со цел да се избегне забуна со „D“ за дизел), исто така, го
подигна стандардот во пасивната безбедност. Засилувањата на страните и покривот
овозможуваа заштита во случај на странични удари и превртувања, додека зоните на
деформација ги чуваа патниците во случај на фронтален судир.

Бензинските мотори кај Rekord D беа понатамошен развој на докажаните четирицилиндрични агрегати со брегаста осовина на главата на моторот (CIH), кои веќе
беа направени над два милиони пати до времето на дебито. Основата беше 1,7-
литарски мотор со 66 КС, S-моторот испорачува 83 КС и 1,9-литарскиот агрегат 97 КС.
Но, Rekord D е и првиот дизел патнички автомобил на Opel на пазарот – во септември
1972 година, со сериска верзија на светски рекорден мотор! Дизелот со турбополнач со
95 КС го прослави своето деби претходниот јуни во прототип. Opel GT Diesel со
аеродинамична оптимизирана каросерија постави 18 меѓународни и два светски рекорди
на тест патеката на Opel во Дуденхофен. Во Rekord, новиот мотор со компресија-контакт произведуваше 60 КС, трошеше просечно 8,7 литри гориво на 100 km и овозможи максимална брзина од 135 km/h. Opel Rekord 2100 D беше препознатлив по испакнатоста на капакот на моторот: поради надземната брегаста осовина и изменетата глава на цилиндерот, дизелот беше повисок од бензинските мотори.

„За љубителите на моќни патнички возила”: Opel Commodore

Од март 1972 година, Commodore B ја прошири гамата, затворајќи го јазот помеѓу Rekord и повисоко позиционираните Admiral и Diplomat. Commodore B ја сподели својата форма на каросерија со Rekord, но беше полуксузно опремен од Rekord и беше достапен само со мотори со шест цилиндри. Развојот беше брз: 2,5-литарскиот Commodore S со 115 КС беше проследен со GS со 130 КС, а потоа 2,8-литарскиот GS со двојни карбуратори и 142 КС. Конечно, во септември 1972 година врвната верзија Commodore GS/E стапи на сцена.

2,8-литарскиот мотор со 160 КС и електронско вбризгување на гориво овозможи импресивни перформанси. Купето може да достигне максимална брзина од 200 km/h,
лимузината со четири врати 195 km/h. „GS/E е за љубители на моќни патнички автомобили кои сакаат да минуваат долги дестинации со поголема брзина“, изјавија од
Opel Затоа, не е изненадувачки што Commodore GS/E исто така се покажа како силен конкурент на трките и рели. Во 1973 година, младиот Walter Röhrl се натпреваруваше за
прв пат со Opel на релито во Монте Карло. Со успех, иако недостатокот на хомологација предизвика купето Commodore GS/E подготвено од Irmscher да се натпреварува во класата Group 2 за модифицирани возила.

Сепак, Commodore и Rekord ги постигнаа своите најголеми победи далеку од тркачката
патека и специјалните етапи. На почетокот на септември 1976 година, златна лимузина
Rekord D излезе од производство како следниот милионти модел во серијата – потврда
дека на пазарот навистина му е потребен Rekord, како што Opel изјави на лансирањето во 1972 година. За да се обележи ова постигнување, на пазарот влезе ограничено издание на специјалниот модел „Millionaire“ со 2.0-литарски С-мотор со 100 КС и „Berlina“ ниво на опременост. Кога беше лансирана последната генерација на Rekord во септември 1977 година, 1.128.196 единици на Rekord D и 140.827 Commodore B излегоа од производство во Риселхајм.