Фото: ЕПА

ЕУ одлучува со квалификувано мнозинство за одредени важни прашања, а правилата ќе бидат ставени на тест кога 27-те земји членки ќе одржат конечно гласање за предлогот за воведување давачки за увоз на кинески електрични возила

Поделени ставови меѓу земјите членки за предлогот за воведување тарифи за кинеските електрични возила

Противењето на една од најголемите земји членки на Европската Унија, Германија, на предложеното воведување тарифи за кинеските електрични автомобили и поделените ставови меѓу земјите членки за економските мерки ќе го стават на тест системот за одлучување во европскиот блок. ЕУ одлучува со квалификувано мнозинство за одредени важни прашања, а правилата ќе бидат ставени на тест кога 27-те земји членки ќе одржат конечно гласање за предлогот за воведување давачки за увоз на кинески електрични возила, како што објавува европското издание на магазинот „Политико“.

Потребното двојно супермнозинство против предлогот би било преседан

За да го блокира воведувањето на тарифите, на Берлин ќе му биде потребно двојно супермнозинство, кое никогаш досега не било искористено за поништување трговска мерка на ЕУ. Откако минатиот четврток во Брисел на состанокот меѓу шефот за трговија на ЕУ, Валдис Домбровскис, и кинескиот министер за трговија Ванг Вентао не беше постигнат договор, се очекува Европската комисија да ги испрати своите последни препораки за потврдно гласање од земјите членки на ЕУ.
Ова треба да се случи во рок од 10 дена од поднесувањето на предлогот од панелот наречен Комитет за инструменти за трговска одбрана (ТДИЦ). На првото гласање, ТДИЦ може да ги одобри или да ги отфрли должностите со просто мнозинство – или 14 од 27 земји членки на ЕУ. Но ако има мнозинство против, тоа нема да биде крајот на приказната.
Предлогот потоа ќе биде подложен на жалба и ќе биде предмет на второ, конечно гласање. И тука, за да ги отфрлат тарифите, противниците ќе треба да соберат квалификувано мнозинство од 15 земји членки што претставуваат 65 отсто од населението на ЕУ.
Во последната компонента на гласањето со квалификувано мнозинство, земјите се пропорционално вреднувани според бројноста на населението. А тоа значи дека големите земји од ЕУ се поважни.

Забележани поделби при неформалното гласање

На неформалното гласање одржано на 15 јули, 10 земји ги поддржаа тарифите, меѓу кои најголема од нив беше Франција. Италија и Шпанија гласаа потврдно, но се смета дека би можеле да го сменат ставот, бидејќи во меѓувреме повикаа на наоѓање решение врз основа на преговори со Пекинг. Чешка и Грција не се изјаснија, додека во таборот „против“ беа четири земји – Кипар, Малта, Унгарија и Словачка, а другите 11 беа воздржани.
За да добие Берлин доволна поддршка за да ги блокира тарифите за електрични возила, прво ќе треба да ги префрли „неопределените“ во таборот „против“.
Се смета дека одлуката ќе има далекосежни последици за европската автомобилска индустрија, за која Брисел нареди постепено да ги укине автомобилите на дизел или на бензин до 2035 година.
Од друга страна, наметнувањето на давачките може да предизвика и целосна трговска војна со втората по големина економија во светот, при што Пекинг веќе навестува дека ќе возврати со мерки за извозот на европски алкохолни пијалаци, свињско месо и млечни производи, како и на автомобили од висока класа. Р.С.


Шпанскиот премиер Санчез побара преиспитување на мерките

Шпанскиот премиер Педро Санчез неодамна побара преиспитување на предлогот за воведување дополнителни тарифи за кинеските електрични возила од страна на ЕУ.
– Морам да бидам отворен и искрен со вас, дека, сите ние, не само земјите членки туку и Европската комисија, треба да ја преиспитаме нашата позиција кон ова движење – им рече Санчез на новинарите, при посетата во Куншан, Кина.
Официјални лица блиски до Санчез изјавија дека шпанскиот премиер сака да работи на поврзување со Кина за да се избегне трговска војна. Германскиот канцелар Олаф Шолц минатата година зазеде сличен став како Санчез, по објавувањето на тарифите.